lucky

从高中开始喜欢westlife,感觉他们的歌很抒情,也常常触动人心。

这首歌一直很喜欢,但一直没细究这首歌的中文大意,直到昨天看到MV才知道

歌词真的很是感人啊!

Everybody's looking for that something
每人都在寻觅某些事物
One thing that makes it all complete
那个让生命完整的奇迹
You'll find it in the strangest places
你会在最奇特的地方找到它
Places you never knew it could be
就在那你从未想到的地方
Some find it in the face of their children
有的在孩童的脸上寻见
Some find it in their lover's eyes
有的则在爱人的眼中
Who can deny the joy it brings
谁能否认它带来的快乐
When you've found that special thing
当你找到那特别的存在之时
You're flying without wings
你无翼而翔/你展翅高飞
Some find it sharing every morning
有的在每个和人共度的清晨
Some in their solitary lives
有的则在孑然一身的日子之中
You'll find it in the words of others
你会在他人的言语中发现
a simple line can make you laugh or cry
一句简单的话会令你欢笑或哭泣
You'll find it in the deepest friendship
你会在最深厚的友谊中发现
The kind you cherish all your life
那种感情你永生珍藏
and when you know how much that means
当你知道那感情的珍贵时
You've found that special thing
你已经找到了那特别的东西
You're flying without wings
你无翼而翔/你展翅高飞
So impossible as they may seem
所以,尽管看起来难以置信
You've got to fight for every dream
你却必须为你的每一个梦想而奋斗
'cause who's to know
因为无人知晓
which one you let go
你放弃的哪一个(梦想)
would've made you complete
原本会让你更完整
Well, for me it's waking up beside you
嗯,对我而言它在你身边醒来
To watch the sunrise on your face
看见洒在你脸上的朝阳
To know that I can say I love you
知道我可以说出我爱你
At any given time or place
无论何时何地
It's the little things that only I know
这些只有我知道的小事
Those are the things that make you mine
让你归属于我
And it's like flying without wings
并使我如同无翼般飞行/并使我如同展翅高飞
'Cause you're my special thing
因为你就是我特殊的事物
I'm flying without wings
我无翼而翔/我展翅高飞
And you're the place my life begins
你是我生命的源头
and you'll be where it ends
亦是我生命的尽头
I'm flying without wings
我无翼而翔/我展翅高飞
And that's the joy you bring
这是你所带来的快乐
I'm flying without wings
我无翼而翔/我展翅高飞

评论
热度(3)

© lucky | Powered by LOFTER